Tiekimo valdymas

Kitaip dar žinomas, kaip tiekimo grandinės valymas, tiekimo valdymas yra funkcijų, veiksmų, procesų bei sistemų visuma apimanti viską kas susiję su tiekimo procedūromis. Čia svarbiausia – veiklos koordinavimas ir tinkamas duomenų užregistravimas, kad grandinė galėtų judėti nesustodama, o visos aplinkinės operacijos vyktų sklandžiai.

Tiekimas neapsiriboja vien prekių pristatymu klientui, kaip galėtų galvoti dauguma žmonių. Iš tiesų tai yra daug sudėtingesnė sąvoka. Į tiekimą susideda:

  • žaliavų registravimas;
  • logistika bei sandėliavimas;
  • kokybės kontrolė;
  • bendravimas su klientu;
  • grafikų sudarinėjimas;

Tai yra tik keletas iš visų, sudėtingos, tačiau labai lengvai versle pritaikomos sistemos funkcijų. Tiekimas yra svarbus visoms įmonėms. Nesvarbu ar tai smulkus ar milijoninis verslas, jeigu paslauga arba prekė yra parduodama, ją tiekia klientams ir pastarieji būna patenkinti – verslas bus sėkmingas ir neš pelną. Neprižiūrėta tiekimo grandinė gali palikti tam tikras įmonės dalis suirutėje. Tik tvarkingai prižiūrėtos tiekimo procedūros užtikrins pelno maksimizavimą ir kaštų minimizavimą.

Kadangi ant popieriaus ir mechaniškai tai daryti yra labai sunku, egzistuoja ne viena tiekimo valdymo kompiuterinė sistema bei programa. Pagrindinė jų užduotis yra palengvinti darbą įmonėje, susisteminant aktualią informaciją. Visi su logistika susiję duomenys gali būti įrašyti, keičiami ir kitaip pritaikomi pasikeitus atsargų skaičiui, atsiradus naujam klientui, pradėjus įgyvendinti naują projektą ir t.t. Programos būna labai specializuotos, todėl jomis naudotis apmoko jas įrengiančios įmonės.

Tokių sistemų naudos išaiškėja jau pirmomis eksploatavimo dienomis. Sklandesnė komunikacija su klientais, laiku pristatomi užsakymai, visada apčiuopiamas atsargų bei žaliavų skaičius sandėlyje – tik keletas svarbiausių sistemos privalumų. Tokias sistemas įsirengti verta kiekvienoje įmonėje, nepriklausomai nuo jos dydžio, veiklos srities ar apyvartos.